کد خبر: 1229591
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
یک بام و دوهوای فیفا 
نزدیک به یک سال از جنایات جنگی رژیم کودک‌کش صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد و امروز دیگر برای همه مسجل شده که این رژیم جنایتکار برای رسیدن به اهداف شومش دست به هر کاری می‌زند، اما ظاهراً این مسئله برای سران فیفا از جمله جیوانی اینفانتینو ثابت نشده، شاید هم منتظر است تا این رژیم منحوس بیشتر از این خون بریزد و جان بی‌گناهان را بگیرد
فریدون حسن

جوان آنلاین: در حالی که تصور می‌شد با پیشنهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مجازات و تحریم رژیم صهیونیستی از سوی فیفا این اتفاق روز گذشته در نشست عمومی فیفا رخ دهد، اما رئیس سوئیسی فیفا در یک موضع‌گیری جانبدارانه همه چیز را به نشست بعدی فیفا در تیرماه و بعد از مشورت با یک تیم حقوقی مستقل موکول کرد. 
نزدیک به یک سال از جنایات جنگی رژیم کودک‌کش صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد و امروز دیگر برای همه مسجل شده که این رژیم جنایتکار برای رسیدن به اهداف شومش دست به هر کاری می‌زند، اما ظاهراً این مسئله برای سران فیفا از جمله جیوانی اینفانتینو ثابت نشده، شاید هم منتظر است تا این رژیم منحوس بیشتر از این خون بریزد و جان بی‌گناهان را بگیرد. اتخاذ چنین تصمیمی در حالی صورت می‌گیرد که فیفا پیش از این تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را از حضور در رقابت‌های بین‌المللی پس از حمله مسکو به اوکراین محروم کرد، اما حالا رئیس سوئیسی فیفا برای محروم کردن رژیم جنایتکار صهیونیستی به دنبال مشورت با تیم حقوقی مستقل است!
اینفانتینو در واکنش به درخواست‌های مکرر اعضای فیفا برای محروم کردن صهیونیست‌ها در کنگره دیروز اعلام کرد: «فیفا به منظور بررسی درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین مبنی بر تعلیق رژیم صهیونیستی از مشاوران حقوقی مستقل مشورت خواهد گرفت. فیفا از همین لحظه کارشناسان حقوقی مستقل را برای ارزیابی سه درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین و حصول اطمینان از اینکه مقررات فیفا به نحو درست اعمال می‌شود، منصوب خواهد کرد. به دلیل فوریت شرایط، شورای فوق‌العاده فیفا پیش از ۲۰ جولای (۳۰ تیر ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد تا نتایج ارزیابی‌ها را بررسی و تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند.»
روز پنج‌شنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً اعلام کرد پیشنهاد محرومیت رژیم صهیونیستی را به فیفا ارسال کرده است. شیخ سلمان، رئیس ای‌اف‌سی گفت: «این وظیفه ماست که از اتحادیه فوتبال فلسطین برای تصمیم‌گیری سریع و معنادار که در چارچوب قوانین، مقررات و اساسنامه ای‌اف‌سی و فیفا باشد، حمایت کنیم. تعهد ما برای همبستگی و اتحاد با فدراسیون فلسطین قاطعانه است. به خاطر این فاجعه جان‌های بسیاری از دست رفته و هواداران زیادی از شادی بازی بزرگ ما محروم شده‌اند. ما باید رویکردی را اتخاذ کنیم که در نهایت از ارزش‌هایی که همه ما آن‌ها را گرامی می‌داریم، محافظت و حفاظت کند.»
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران هم در حاشیه این کنگره و در دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین با اعلام حمایت همه‌جانبه ایران از مردم مظلوم این کشور گفت: «به‌طور مستمر با مسئولان فیفا در ارتباط هستیم و این حملات غیربشردوستانه را محکوم می‌کنیم و با قاطعیت به راهمان ادامه می‌دهیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار